[cstex] Otázky zelenáče - 3. díl (dlouhe)

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Mar 27 10:48:29 CEST 2007

Byvaly wrote:
> Dobrý den,
>
> děkuji Vám za detailní odpověď. Ještě bych se rád vrátil k Vaši první
> reakci:

> Pokud vím, ani jedna aplikace (Microsoft Visio, Toad Data Modeler,
> IrfanView [screenshoty], ...) kterou jsem používal k tvorbě obrázků
> neumí žádný vektorový formát. Z Vaší reakce jsem získal dojem, že i
> pokud je původní obrázek bitmapový, přestože má povahu vektorovou je
> správné jej převést jiným nástrojem do vektorové podoby.
>
> Je můj dojem správný, prosím? Děkuji předem za odpověď.

Dobrý den,
myslím, že Váš dojem není správný. Pokud obrázek primárně
vznikne jako bitmapový (fotografie, skenování, screenshot...)
pak většinou jeho převádění do vektorové podoby nemá
smysl. Výhody vektorového formátu už zpět obvykle nezískáte.

Měl jsem na mysli obrázky typu "2-vrstvy" ve Vaší práci. Nepředpokládám,
že jste ten obrázek kreslil tuší na papír a potom skenoval, takže
správné by bylo použít pro jeho tvorbu
vektorový editor.

K první části vašeho dotazu: psal jsem o slušných programech, ne o
programech od MicroSoftu :-).
(Mám dojem, že Billovi ještě nikdo o existenci vektorových obrázků neřekl).
Pokud se ale něco jmenuje "Data Modeller" (já ten program neznám) a
neumí to výstup
v žádném vektorovém formátu, tak je to šmejd který nemá smysl používat,
tím méně za něj platit.
IrfanView je v tom ovšem nevinně, obrázek na obrazovce je samozřejmě
bitmapa a screenshot tím pádem bude taky vždy bitmapa, s tím nemá smysl
nic dalšího dělat.

Snad jsem to teď vysvětlil jasněji.

S pozdravem,

Luboš Kloc