[cstex] Otázky zelenáče - 3. díl (dlouhe)

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Mar 26 17:12:05 CEST 2007

26.3.07, Anton Surda <fyzisurd at savba.sk>:

> Bitmapa ma vsak jednu neoddiskutovatelnu vyhodu. Ak ju mate v dostatocnom
> rozliseni, vysledok

To je pravda pouze castecna. vystupni zarizeni totiz pouziva hinting,
takze pismeno "m" upravi tak, aby vsechny nozicky byly stejne siroke a
ta prostredni byla persne uprostred. Pokud nemate bitmapu ve stejnem
rozliseni, jake pouziva vystupni zarizeni, musi se bitmapa prepocitat,
ale informace o hintech jsou davno ztraceny. Jsou tedy veci, ktere
predpovedet nelze. Navic osvitky mohou mit rozliseni vypadajici
obskurne, napr. 2360 dpi.

> je viacmenej stopercentne predpovedatelny. Ak vsak pouzijete v TeXu napr.
> vektorovy obrazok z Excelu takmer nikdy netusite co z toho vznikne (mam na
> mysli hlavne vyplne stlpcov a texty).

Excel neni vektorovy editor, neumoznuje ukladani grafu v EPS.
Samozrejme muzete pouzit nejaky PS ovladac a tisknout do souboru, ale
zridka je to regulerni EPS. Nepredvidatelnost tedy neni dana tim, ze
by vektorove formaty byly spatne, ale tim, ze je nektere programy
vytvareji spatne.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/