[cstex] OT: Re: serial o ConTeXtu + Win vs. Linux (fwd)

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Wed Jan 31 20:14:42 CET 2007

Dobry den,
nemohu nereagovat, myslim, ze tohle je VELMI vystizne. Zazil jsem uz mnoho
"hruz", ktere vylezly z TeXu, kdyby byl pouzivan tak hromadne jako word,
asi bychom byli presne ve stejne situaci:)

Ale prece jenom si dovolim mirne oponovat: mezi typograficke smeti by
nemely patrit napriklad vedecke a odborne publikace, kvalifikacni prace
(diplomky, disertacky) apod. Je naprosto priserne, kdyz se sbornik z
konference, kde jsou oponovane prispevky, vyrobi tak, ze veskere dodane
texty ve Wordu se jenom vytisknou a svazou dohromady. I kdyz samozrejme
spousta clanku se pise jen pro ziskani jakychsi bobriku a nikdo je necte,
prece jen tu a tam tyto zdroje musi projit a prostudovat. Kdyz tam jsou
napriklad hrube chyby pri sazbe matematickych vyrazu, nevim, zda je to
uplne v pohode...

Mame na fakulte k dispozici LaTeXovy sazeci styl pro diplomky a bakalarske
prace, celkem dost studentu toho vyuziva. Pri vetsim tlaku by podle meho
nazoru nebyl problem, aby tuto vystupni kvalitu meli skoro vsichni...

Zdravim
J. Rybicka.