[cstex] Pokus o verbatim s rozlisenim "\par" a "\endline"

Pavol Kucerak kucerak at centrum.sk
Wed Jan 31 17:58:03 CET 2007

Dobry den.
Zaujala ma diskusia o TeXu, Win a Linux, ale mam inu otazku.

Chcel som skusit take verbatim prostredie,
inspirovany knihou TBN,
aby rozlisilo prechod na novy riadok a novy odstavec
a aby rozlisovalo medzery na zac. riadku .
Ostatne spec. znaky som neriesil.

Dopracoval som sa k takemuto niecomu:

% pokus o verbatim s rozlisenim "\par" a "\endline"
%\tracingall
\def\EndLinePK{\hfill\break}
{\obeyspaces \gdef\activespace{\obeyspaces\let =\ }}
\parskip=\baselineskip
\parindent=0pt
Pokus:\par%
{%
%
% !! Najprv musi byt \def\par{...}, az potom \obeylines !!
%
\def\par#1{\ifx#1\par\endgraf\else\EndLinePK\hbox{}#1\fi} %
\tt%
\obeylines%
\obeyspaces%
\activespace%
\tracingall%
Tuto skonci  iba  riadok:
    A tuto skonci odstavec:

 No a tuto je dalsi odstavec.
Tu je iba novy riadok.
 A tu zasa }

\bye

Medzi dvoma odstavcami je riadok s medzerami.

Prosim vas, ako sa TeXu podari preskocit tie medzery -
su aktivne, parameter do makra ide az ^^M ?
Na riadku s pismenami zoberie param. do makra medzeru.
Zabezpecil to token procesor?
A \hbox{} uz si nepamatam ci tam musi byt.

Prosm o vysvetlenie.
Dakujem

P.Kucerak