[cstex] XeTeX

Arnošt Štědrý stedry.arnost at gmail.com
Tue Feb 27 10:02:00 CET 2007

dobry den,

jako clovek ktery zpracovava velke mnozstvi, casto mnohojazycnych dokumentu
jsem naopak xetex privital s tim, ze zjednoduseni (ci dokonce umozneni)
prace, ktere prinasi mi stoji za to abych pristoupil na ony nevyhody.

krome zminovane zavislosti na systemu (ktera mi vlastne nevadi, protoze mi
prijde spravne mit vsechny fonty v systemu na jednom miste a uprimne receno
s upravami ruznych fontu aby mi fungovaly v texu jsem si uzil svoje a
nehodlam se k tomu vracet) je nutno rict, ze problematicke (mirne receno) je
i pouziti starych osmibitovych fontu -- nastesti vetsina fontu, ktere
pouzivam je dnes jiz dostupna i OTF variantach.

druhy pro mne podstatny prinos je  i ona jiz mnou nekolikrat zminovana
jednoduchost prace s OTF (ktere jsou technologicky radove dal, nez
"texovske" fonty a implementace OTF featur v cistem texu je problematicka,
pripadne nemozna), ktera muze privest mnoho novych texovskych uzivatelu --
koneckoncu adam twardoch psal, ze se mu vzdy tex libil, ale teprve s
prichodem xetexu mu prijde, ze ma pro nej cenu se jim vazneji zabyvat.

jak jsem jiz byl psal, pokud vam nevyhovuje xetex, muzete si pockat na
luatex, ktery se zavislostem na externich knihovnach snazi co mozna nejvic
vyhnout.

s pozdravem

arnost