[cstex] PDF animacie + Fortran

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Feb 26 14:29:00 CET 2007

2007/2/26, Jaroslav Matej <matej at vsld.tuzvo.sk>:

> Mate pravdu. Fortran neovladam, iba Javu, C/C++, prip. assembler. Ak mozete
> zverejnit nejake ukazky kodu v inych jazykoch (ako fortran) v kombinacii s
> TeX-om, budem rad.

Napr. v http://bulletin.cstug.cz/bul20001-3.shtml je muj clanek o
spolupraci databaze s LaTeXem, tehdy jsem to delal v C++ a je tam
ideove popsano, jaka makra jsem z C++ generoval. Zapisoval jsem to
beznymi konstrukcemi typu

ioclass << "\\makro{" << parametr << "}" << endl;

Jde to samozrejme resit v C pomoci fprintf a v Jave pomoci streamu.
Databazovy projekt jsem pozdeji resil v PHP (napojeni na MySQL) a s
vystupem v LaTeXovych makrech. Protoze mam strukturovany vstup, ktery
je umyslne staticky, mam to nyni ciste v XML a LaTeXovy text ziskavam
pomoci XSLT, v budoucnu pocitam s usnadnenim pomoci XQuery. To vsak
pro vypocty moc vhodne neni.

Octave ma take funkci fprintf se stejnou syntaxi jako C. Vyhoda je, ze
pokud A a B jsou matice spravnych rozmeru, pak Y = A * B je maticovy
soucin. Nemusim to rozepisovat do cyklu ani volat nejaky podprogram.

Udelejte tedy vypocty v nejakem jazyce, ktery umite, a vystup upravte
tak, aby vznikla TeXova makra, pripadme (E)PS. TeX nema moc rad vstup
z roury, takze to radeji zapiste do souboru. Navic ja radeji z
programu zapisuji jen hola makra, ktera jsou definovana v nejakem
jinem souboru, takze by to vse ani rourou snadno poslat neslo.