[cstex] PDF animacie + Fortran

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Tue Feb 27 06:41:03 CET 2007

On Mon, 26 Feb 2007, Zdenek Wagner wrote:

> Na vlastnim vystupu z nejakeho jazyka do TeXu neni nic sloziteho, jen
> musite vedet, jaka makra pro animaci potrebujete, a jak vypoctete
> souradnice pohybujicich se objektu.

Presne tak. Napriklad ten moj "TeXovsky" podprogram vo FORTRANe ma iba
20-25 znakov (!), pravda mam ich viac (5), ale su nenormalne kratke (ked
odpocitam povinne prikazy (volanie, return, end etc.). Ja som si ten
FORTRANovsky balik na kreslenie (TeXom) vytvoril este vtedy, ked nebol
INTERNET, o METAPOSTe som nic nevedel - v TeXu sa nedalo kreslit (dnes uz
aj to sa da). Vsetko som si naraficil tak, aby to islo cez TeX (teraz
animacie musia prejst dokonca 2 krat TeXom). Vsetko mam vo FORTRANe,
nemusim nic ine pouzit (vsetko tam vyratam, naprogramujem, pustim,
odladim, vidim a tak rychlo dookola). Dnes uz masina vsetko stiha, priam
neuveritelne (ked si uvedomim, ze pred rokmi som mohol ist kludne na obed,
vratil som sa, tak to bolo prelozene - niekedy, teda vacsinou bolo).

Takze, ked viete programovat v C++ a chcete podobne vytvarat PDF animacie,
rychlejsia cesta je pre Vas prepisat to z FORTRANu do C++. Zakladne
podprogramy pre grafiku zaberu len necelych 1KB (!), co sa da raz dva
prepisat.

Samozrejme, ak by niekto mal aj napriek tomu zaujem o ten FORTRAN, dam k
dispozicii vsetko co mam a viem. Mozte mi kludne napisat.

Zdravim
Ladislav Bitto