[cstex] Balík hyperref a velikost stránky A4

Michal Friesl friesl at kma.zcu.cz
Wed Feb 14 22:18:33 CET 2007

On Wed, 14 Feb 2007, "Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." wrote:

> použití balíku hyperref mi nastaví velikost stránky na 8.5 x 11 in = 216
> x 279 mm (tj. širší nižší A4);

Pekny den,

hyperref je v tom ale nejspis uplne nevinne. Ten jen zaridi, aby se v
\AtBeginDocument LaTeXove rozmery stranky (hodnoty \paperwidth a
\paperheight) promitly take do promennych \pdfpagewidth a \pdfpageheight,
podle kterych pdftex urcuje rozmery stranek zapisovane do PDF.

Tech 8.5 x 11 in ma na svedomi zrejme article.cls, ktery takto defaultne
nastavuje \paper---. Akorat, ze bez hyperref to pdftexu nikdo nerekl, tak
ten setrval u puvodnich predkonfigurovanych \pdfpage---, coz asi nahodou
bylo zrovna A4.

Jako strucne reseni bych tedy videl rict LaTeXu (resp. article), ze chceme
A4:

   \documentclass[a4paper]{article}
   \usepackage{a4wide}
   \usepackage{hyperref}

V a4wide se nastavuje snad jen poloha a rozmer textu na strance a samotne
rozmery stranky (=papiru) neovlivnuje.

Michal Friesl