[cstex] rustina a MIKTeX

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Mon Feb 12 13:14:27 CET 2007

On Mon, 12 Feb 2007, Zdenek Wagner wrote:

> Take je mozne, ze Vas souborovy system pouziva malou cache.

Ma dostatok cache (512MB). Ale prvy krat to musi aj tak citat z disku.
Clovek robi vela veci na tej krabici. Ked sa vratim k FORTRANu, zase to
musi citat z disku, ale len prvy raz. Potom to uz ide velmi rychlo.
Viem, ze som pred dvoma rokmi skusal RAMDISK (da sa vytvorit este aj pod
WINXP), aby mi to aj na prvy sup robilo rychlo. Potom som si vsak povedal,
ze to prvy raz vydrzim (tu pomalost). Musel by som instalovat na RAMDISK
vela veci a prestalo ma to asi bavit.

> Pro srovnani: instaloval jsem TL2005 (plna instalace) z DVD na
> notebook (i386, 1.6 GHz, 512MB RAM) a stolni pocitac (i386_64, 3.4
> GHz, 4 GB RAM). V obou je skoro stejna mechanika DVD-RW od LG. 1.
> faze, kdy se kopiruji soubory z DVD, trvala na obou pocitacich
> priblizne stejne. Nasledne generovani formatu trvalo na notebooku asi
> 15 minut, na stolnim pocitaci asi sekundu, protoze vsechny soubory
> byly v cachi :-)

To Vam verim. Ja som vyuzival "cach", ked este ani nebol v PC, nebol ani
WINDOWS a pracoval som s TeXom na 286-ke. Na RAMDISKu som vytvoril malu
verziu TeXu a editor mi aj editovany subor presmerovaval aj tam, takze
preklad a view bol za neporovnatelne mensi cas. Myslim si, ze to bolo
okolo 4sekund - oproti 27-35 sekund bez RAMDISKu. Teraz uz mame cach a tak
RAMDISK nepouzivam.

Ja si myslim, ze preto idu tie novsie veci pomalsie pustit, lebo su
niekolkokrat vacsie. Ked ich je devat za sebou, da to zabrat aj chachi.

Zdravim
Ladislav Bitto