[cstex] rustina a MIKTeX

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Feb 12 13:27:00 CET 2007

2007/2/12, Ladislav Bitto <geoflabi at savba.sk>:

> Ma dostatok cache (512MB). Ale prvy krat to musi aj tak citat z disku.

512 MB je hodne. Kolik mate RAM?

> Clovek robi vela veci na tej krabici. Ked sa vratim k FORTRANu, zase to
> musi citat z disku, ale len prvy raz. Potom to uz ide velmi rychlo.
> Viem, ze som pred dvoma rokmi skusal RAMDISK (da sa vytvorit este aj pod
> WINXP), aby mi to aj na prvy sup robilo rychlo. Potom som si vsak povedal,
> ze to prvy raz vydrzim (tu pomalost). Musel by som instalovat na RAMDISK
> vela veci a prestalo ma to asi bavit.

RAMDISK je neco jineho, to je normalni disk, ale je v pameti, a jeho
velikost je pevna, takze se neda pouzit na nic jineho, ani kdyz je
pradzny. HD ma jednak cache v HW, jednak v systemu. System ji nekdy
umi dynamicky zvetsovat a zmensovat podle potreby, a pokud se s HD
pracuje hodne a programy nejsou narocne, vezme si klidne na cache
celou zbyvajici RAM, kdyz ma pro to pouziti. Schvalne jsem si to meril
pri instalaci TL, na cache se vzalo skoro 800 MB.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/