[cstex] MediaBox, CropBox, TrimBox

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sat Aug 11 19:28:29 CEST 2007

2007/8/10, Vit Zyka <vit.zyka at gmail.com>:

> Pane Wagnere,
>
> v PDFreference manualu se doctete vyznam a syntaxi. Vlozeni provedete
> nastavenim token registru \pdfpagesattr (globalne) nebo \pdfpageattr
> (vyjimky), viz dokumentace pdftexu.

Dekuji zejmena panu Chvalovi za URL manualu, je to tam vysvetleno velmi dobre.

> Strucne:
> - MediaBox: fyzicky format papiru;
> - TrimBox: obdelnik obsahujici stranu i s vyrobnimi znackami (orez,
> barvy ap.);
> - BleedBox: obdelnik s tiskem presahu - spadu (napr. tam, kam az saha
> fotografie presahujici orez, ci rozsah vaseho zluteho podbarveni;
> mimochodem neni lepsi tisknout na zluty papir?);

Pokud tisknu jen  cerne a pozadovany druh papiru je dostupny ve
spravne zlute barve, pak ano.

> - CropBox: orezovy obdelnik pro tisk ci zobrazeni;
> - ArcBox: zajimava cast strany pro zobrazeni (vcetne vhodnych okraju).

Jeste jsem se dival, jestli geometry umi oriznout na BleedBox, ale
nenasel jsem to. Zkusil jsem neco sam, ale \pdfliteral{<rozmery> re W
n} neoriznou barvu vytvorenou pomoci \pagecolor. Krome toho jsem chtel
mit obecne reseni fungujici v pdflatexu a v LaTeXu + dvips. Nakonec
jsem to tedy vyresil pomoci 4 bilych \vrule.

Mimochodem, balicek geometry toho umi hodne, ale neumi to, co potebuji
ja. Pri sazbe obalky knihy chce zakaznik videt navrh jeste v dobe, kdy
neni vybran druh papiru, nekdy ani neni kompletni sazba vnitrku, takze
tloustka hrbetu se da jen priblizne odhadnout. Navic se mi nechce
dopocitavat fyzickou velikost media (pdftex by to za jistych okolnosti
zvladl spravne sam, ale \special{papersize=...} se sam neudela). A
kdyz se dodatecne dozvim tlousku hrbetu, chci zmenit jen jedno cislo a
hrbetni radek se musi vycentrovat sam a velikost media se musi
prepocitat. Muj soukromy balicek to umi, ale zatim neni dostatecne
pripraven ke zverejneni.

> Vit Zyka

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/