[cstex] MediaBox, CropBox, TrimBox

Vit Zyka vit.zyka at gmail.com
Fri Aug 10 12:53:02 CEST 2007

Zdenek Wagner wrote:
> Vazeni kolegove,
> muze mi, prosim, nekdo poradit, kde najdu vyznam MediaBox, CropBox,
> TrimBox, BleedBox atd? Google mi nasel neco nemecky a neco japonsky,
> ale zadnym z techto jazyku nevladnu. Take by me zajimalo, jak tyto
> informace vlozim v pdftexu a jak nejlepe zaridit, aby
> \pagecolor{yellow} presahovalo papir (po orezu), ale nezasahovalo do
> orezovych znacek.

Pane Wagnere,

v PDFreference manualu se doctete vyznam a syntaxi. Vlozeni provedete
nastavenim token registru \pdfpagesattr (globalne) nebo \pdfpageattr
(vyjimky), viz dokumentace pdftexu.

Strucne:
- MediaBox: fyzicky format papiru;
- TrimBox: obdelnik obsahujici stranu i s vyrobnimi znackami (orez,
barvy ap.);
- BleedBox: obdelnik s tiskem presahu - spadu (napr. tam, kam az saha
fotografie presahujici orez, ci rozsah vaseho zluteho podbarveni;
mimochodem neni lepsi tisknout na zluty papir?);
- CropBox: orezovy obdelnik pro tisk ci zobrazeni;
- ArcBox: zajimava cast strany pro zobrazeni (vcetne vhodnych okraju).

Vit Zyka