[cstex] ConTeXt a plainovska makra a aplikace II.

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Wed Apr 25 23:58:38 CEST 2007

Dobry den.

Posilam do konference maily, ktere jsme si soukrome vymenili s panem
Olsakem - myslim, ze patri do konfery. Na posledni mail odpovidam panu
Olsakovi verejne do konference s tim, ze jej pan Olsak dostane. Jeste
jednou mu za reseni problemu mnohokrat dekuji...

Petr Olsak napsal(a):

> Zakomponoval jste to tam presne tak, jak jsem predpokladal.
>
> Nemohu s absolutni jistotou prohlasit, ze je problem definitivne
> odstranen. Chtelo by to aspon nejakou dobu testovat v dalsim provozu,
> nejen na jednoduchem priklade se dvema jmeny.

Uz jsem to samozrejme otestoval na realnych datech z letosnich
prijimacek na nas gympl.
Proveroval jsem aplikaci i na 7 CSV tabulkach naraz, pricemz celkove
bylo ve vsech tabulkach necelych 80 zaznamu (zkousel jsem je ovsem
nacitat i nekolikrat za sebou, takze jsem se dostal az na 300 zaznamu).
Zminene tabulky mely maximalne 23 sloupcu (vic jsem v ConTeXtu
netestoval, i kdyz v plainu jsem pred casem zpracovaval i tabulky s vice
nez 50 sloupci). Na PDF vystupu nevypada, ze by byl nejaky problem...
Pr:
\starttext
\scanbase rozhodnuti-4l-prijati-bezPZ.csv %
\scanbase rozhodnuti-4l-prijati.csv %
\scanbase rozhodnuti-4l-neprijati-nesplnil.csv %
\scanbase rozhodnuti-4l-neprijati-poradi.csv %
\scanbase rozhodnuti-8l-prijati.csv %
\scanbase rozhodnuti-8l-neprijati-nesplnil.csv %
\scanbase rozhodnuti-8l-neprijati-poradi.csv %
\stoptext

Navic - mozna je to jen jakysi subjektivni pocit, ale zda se mi, ze po
oprave probiha kompilace rychleji (ale je to mozna jen pocit) - nezda se
mi, ze by se to mohlo zrychlit tou upravou.

> Log jste mi poslal bez \tracingall, tedy v nem je nulova informace. Takze
> nevim, jake ta zmena mela dusledky na vnitrnosti ConTeXtu. Muzeme si pouze
> drzet palce, ze ty dusledky nebudou katastrofalni.

Tohle jsem napravil - udelal jsem v demoaplikaci tracingall ...
Vysledkem je skoro 6MB log :-(.
Momentalne mam vypadek na svem ftp serveru, proto to zatim hodim na
adresu
http://gyza.cz/infosystem/hajtmar/files/files/temp/demo-funkcni-log.zip
Az bude muj FTP server dostupny, dam to zpatky na svuj web na adresu
http://shared.hajtmar.com/demo-funkcni-log.zip (cca 500KB). je tam
kompletne funkcni aplikace vcetne 6MB logu... Pokud by byl nejaky
nadsenec, ktery by to chtel prohlednout, byl bych moc rad - sam se v tom
vubec neorientuji. Jen doufam, ze to bude OK, kdyz uz se na vystupu vse
tvari (i pri rozsahlych datech), ze je vse v poradku...

> Idealni by bylo, kdyby byla zmena zapracovana do ConTeXtu samotneho, kam
> patri. Tj. pokud ConTeXt z niceho nic cte nejaky svuj pracovni soubor, mel
> by si k tomu pripravit nejen \catcodes (coz uz dela), ale take
> \endlinechar nastavit prechodne do standardni hodnoty.

Doufam, ze tohle posoudi v konferenci ConTeXiste - ja jsem ConTeXtista
absolutni zacatecnik
> Takze: soucasny stav reseni Vaseho problemu mi pripada nekoncepcni, je to
> takova zaplata na zaplate, za kterou bych se stydel, kdybych ji mel
> prezentovat jako konecne reseni. Nechce se mi tedy na mych ftp a www
> strankach k tomu nic pridavat (mozna akorat odkaz na URL s diskusi k
> tomuto problemu).
>
> Za idealni bych povazoval upozornit autora ConTeXtu, aby si do maker
> dopsal na jista mista \endlinechar=13. Pak by se verze scancsv pro plain a
> ConTeXt lisila jen tim, ze ConTeXt pracuje s \normalinput namisto \input.
> To by bylo prezentovatelne.

Ani zde nejsem schopen posoudit, co by na pripadnou zadost rekl autor -
sam bych asi nedokazal autorovi rozumne takovou zadost zduvodnit. Pokud
nejaky odbornik - ConTeXtista - v konferenci posoudi, ze by nebylo od
veci poslat zadost autorovi, jiste to udela, pokud to bude prinosna
zmena pro ConTeXt. V opacnem pripade si nedelam iluze...... Na druhou
stranu - ja jsem spokojen uz ted ... aplikace se alespon navenek jevi
jako plne funkcni

> Protoze nejsem zainteresovany v ConTeXtu (pripada mi to akorat jako dalsi
> makro-obluda, jejiz slozitost presahla moznosti, na ktere je jazyk TeXu
> staveny), nebudu se v tom dale angazovat a nebudu tedy nic autorovi psat.
> Maji-li o to zajem ConTeXtiste, at to udelaji.
>
> Zdravim
> Petr Olsak

Mnohokrat dekuji panu Olsakovi i vsem ostatnim, kdo se touto zalezitosti zabyvali a verim a doufam, ze zminena aplikace se bude tesit prizni i nekoho jineho nez jen mne ...

Pekny den
Jarda Hajtmar