[cstex] Problem s balickem geometry pri prekladu cslatexem

Petr Olsak petr at olsak.net
Tue Apr 17 08:53:22 CEST 2007

On Tue, 17 Apr 2007, Vit Zyka wrote:

> [...]
>    \let\oripdfoutput=\pdfoutput \let\pdfoutput=\undefined
> ale geometry testuje pritomnost pdftexu takto
>    \ifx\pdfpagewidth\@undefined\else
>      \ifnum\pdfoutput=\@ne
>        \Gm at setdriver{pdftex}%
>      \fi
>    \fi
> ukazuje se, ze to zpusobuje vice paktickych problemu, nez praktickeho
> uzitku. Mel by se k tomu vyjadrit nekdo, kdo pouziva latex, osobne bych
> ta \let smazal. Jina cesta je pridat \let\pdfpagewidth\@undefined, ale
> kdo vi, zda jiny tvurce nejakeho balicku nebude testovat jiny primitiv,

Nevim, proc nekoho napada opravovat problem na nespravnem miste, tj.
uvazovat o smazani prikazu \let v cslatexu, a pritom neuvazovat o tom, ze
je spatne balicek geometry. Pritom je to do oci bijici. Misto

    \ifx\pdfpagewidth\@undefined\else
      \ifnum\pdfoutput=\@ne
        \Gm at setdriver{pdftex}%
      \fi
    \fi

ma v tom balicku byt:

    \ifx\pdfoutput\@undefined\else
      \ifnum\pdfoutput>0
        \Gm at setdriver{pdftex}%
      \fi
    \fi

Autor, ktery testoval pritomnost pdftexu na jiny primitiv, nez nakonec
pouzil, mel asi pred ocima mlhu, kdyz to programoval. Ta mlha se projevila
mimo jine i tim, ze nepredpokladal, ze by napriklad \pdfoutput mohl mit
hodnotu 2.

Prosim, reste to bugreportem balicku geometry.

Neni mozne vymyslet zakladni makra formatu (v tuto chvili cslatex) tak,
aby byla odolna vuci vsem zverstvum v baliccich, ktere se mozna nekdy
pouziji.

Tazateli je mozno poradit, at v pripade cslatexu (bez pdf) prida
provizorne na zacatek sveho dokumentu \let\pdfpagewidth=\undefined, ale
rovnez, at se angazuje v tom bugreportu.

Myslim, ze jsem na tomto listu tento problem pred nekolika lety
zahledl, doporucil jsem bugreport, ale zda se, ze se v te
veci zatim nestalo nic.

Zdravim

Petr Olsak