[cstex] ConTeXt a plainovska makra a aplikace II.

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Sun Apr 22 10:28:04 CEST 2007

Dobry den.

Obracim se na ConTeXisty s prosbou o pomoc, pricemz se omlouvam za
docela dlouhy mail do konference. NeConTeXiste zrejme ani dal nemusi
cist, i kdyz mozna by mohlo nejakeho Plainistu majiciho i mirne
zkusenosti s ConTeXtem neco napadnout.

Neposilam do konfery prilohy, ale "zajemci" o reseni meho problemu si
mohou stahnout cca 160KB zip soubor s minimalni verzi zdrojaku a s
pripojenymi PDF demo dokumenty z adresy  http://shared.hajtmar.com/demo.zip
Odmenou pro ne bude zajimava a velmi prakticka aplikace pana Olsaka
funkcni uz nyni i v ConTeXtu, kterou jsem doted pouzival nekolik let v
Plainu a pomoci niz se daji zpracovat i velmi rozsahle agendy, zalozene
na Excelovskych tabulkach (vyexportovanych do CSV formatu - comma
separated values). V zazipovanem dokumentu je i PDF ukazka toho, jak
muze vypadat vystup z teto aplikace. Zajemcum poskytnu rad podrobnejsi info.

Mozna si vzpominate na muj dotaz v teto konferenci, ktery se tykal
toho, jak ConTeXt spolupracuje s plainovskymi makry...
Pokud ne tak uvadim pro pripadne pripomenuti:
http://lists.felk.cvut.cz/pipermail/cstex/2007-March/021533.html
http://lists.felk.cvut.cz/pipermail/cstex/2007-March/021535.html

Nakonec se mi podarilo aplikaci pana Olsaka - SCANCSV v ConTeXtu
rozbehnout k me relativne plne spokojenosti (BTW: a spokojenosti naseho
reditele, pro ktereho momentalne pomoci aplikace SCANCSV v ConTeXtu
resim kompletni administrativu tykajici se prijimacich zkousek na nas
gympl - viz. PDF ukazka s rozhodnutimi). Hlavni problem vyresil pan
Marik, ktery me upozornil na to, ze ConTeXt predefinovava plainovske
makro \input.

Mozna si vzpominate, ze jsem si jen posteskl, ze ve vystupu - v PDF
souboru  se na strance uplne vlevo dole (dokonce mimo tisknutelnou
oblast stranky) objevuje petice nul 00000 (velmi malym a jeste k tomu
zvlastnim fontem). Moc jsem to neresil, protoze mi to zas az tak moc
nevadilo, kdyz to na vytisknute strance neni videt ... nicmene to asi
znate - porad mi to neda a zjistuji neustale, cim to muze byt...

Docela jsem si s tim vyhral, ale nakonec jsem na to prisel, nicmene se
mi nedari problem odstranit - na to jsou asi potreba lepsi znalosti
fungovani Plainu a k tomu i ConTeXtu nez jsou moje...

Jedna se o to, ze pokud se v makru \lineaction objevi prikaz
pro zalomeni stranky, objevi se v PDF vystupu 00000 (viz ukazkovy PDF
dokument) Je celkem jedno, jestli se pouzije ConTeXtovske makro pro
zalomeni stranky tj. \page, nebo plainovske \vfill\break...
Zkousel jsem podle soukrome rady pana Olsaka zapnout trasovani a poradne
prohlednout log, ale nikde se mi nepodarilo vypatrat, kde se tam ty nuly
  muzou vzit - uplna zahada... :-)

Problem je v tom, ze vetsinou prave potrebuju zalomeni stranky provest
a nenapada mne, v cem by mohl byt problem...

Ze by ConTeXt nejak predefinovaval makro \break?? nebo muze byt problem
v nastaveni \dospecials nebo \normalcodes? Nebo aplikace scancsv posila
neco na vystup, co ConTeXt neni schopen zpracovat? (neco s utf kodem
00000??) Koukal jsem na to, ze ConTeXt predefinovava asi i dalsi
plainovska makra, napr:

\let\normalouter = \outer
\let\outer       = \relax

Zkousel jsem respektovat i tuto zmenu, nicmene to nevede k reseni.
Budu Vam velmi vdecny, pokud budete mit nekdo cas se  mym problemem
zabyvat a pokud by vas cokoliv napadlo ...
BTW: Reseni tohoto problemu muze pomoci i dalsim plainistum, kteri
postupne budou zabyvat ConTeXtem ...

Vsem moc dekuji a omlouvam se za dlouhy mail..

S pozdravem Jaroslav Hajmar

PS: Ukazky a minimalni verze zdrojaku (cca 7KB) spolu s vystupnimi PDF
dokumenty, logy atd. najdete na http://shared.hajtmar.com/demo.zip