TeX a PostScript v grafike

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Tue Oct 31 11:22:41 CET 2006

On Tue, 31 Oct 2006, Robert Marik wrote:

> Aha, tak uz je to jasne - spousti se externi program.
Ano.

> Ptal jsem se proto, ze v lete na konferenci jsem videl prezentace v
> powerpointu kde byly TeXovske vzorce. Dela se to nejakym pluginem, ktery
> umozni zapsat v powerpointu vzorec pomoci TeXovskych prikazu, prevede ho
> (asi) na obrazek a daji se s nim delat podobne veci jako se vsim ostatnim
> v powerpointu - muze to pomalu vystupovat z pozadi, ale da se to treba i
> zvetsit kliknutim mysi a tazenim.

Ja ten plugin nepoznam, ale viem velmi rychlo dat TeXovske rovnice
(aj ine veci) do PowerPointu. Otvorim si v dalsom okne svoj LaTeXovy
editor a napisem si rovnicu - nestlacim F5 (to vytvori nakoniec PS a
spusti gsview), ale stlacim CTRL F5, co vyrobi automaticky PNG z tej
rovnice, potom prepnem do PP a po "ALT i o" je obrazok v PP, stale
vytvaram tie iste mena, takze pohoda. V PP s rovnicami neide vsetko
a navyse casto pokazi aj vlozene z WORDu (a tak si pomozem takymto
sposobom). Mam taky dojem, ze ani s tym pluginom by to neslo rychlejsie.

Tieto veci mi ulahcili aj boj s animaciami. Avizoval som, ze mozno
zvladnem vyse 300 roznych obrazkov (zacnem s prazdnym suborom) pre
animaciu v priebehu jedinej minuty. Teraz uz vidim, ze to pojde aj
pod 15 sekund. Este musim par veci dorobit a pojde mi to vsetko priamo
z FORTRANu automaticky. Doteraz som ich vytvaral "rucne", co bolo
tazkopadnejsie.

Moja vdaka patri vsetkym znamym a neznamym ludom, ktori dajakym sposobom
pricinili, ze TeX (este)vobec existuje a postarali sa o jeho vyvoj.

Zdravim
Ladislav Bitto