TeX a PostScript v grafike

Robert Marik marik at mendelu.cz
Tue Oct 31 10:13:39 CET 2006

V Mon, 30 Oct 2006 13:42:05 +0100, Ladislav Bitto napsal(a):

> Mna to ani nenapadlo, ale ked prisli neTeXisti pozriet sa na
> electron.pdf (na vine bol autor teorie), tak po prezreti prva otazka
> bola: a ide to v PowerPointe? Moja odpoved bola, ze neviem, ale pozreme sa
> nato spolocne a hned sme objavili, ze PowerPoint vie pustit (na zaklade
> nastaveni v systeme) rozne programy - medzitym aj AR. Takze dam na
> prislusne miesto link (moze byt aj obrazok z tej animacie) a ked nanho
> kliknem, tak spusti sa AR a s nim aj animacia (PowerPoint takto pusta
> aj ine animacie, videa).

Aha, tak uz je to jasne - spousti se externi program.

Ptal jsem se proto, ze v lete na konferenci jsem videl prezentace v
powerpointu kde byly TeXovske vzorce. Dela se to nejakym pluginem, ktery
umozni zapsat v powerpointu vzorec pomoci TeXovskych prikazu, prevede ho
(asi) na obrazek a daji se s nim delat podobne veci jako se vsim ostatnim
v powerpointu - muze to pomalu vystupovat z pozadi, ale da se to treba i
zvetsit kliknutim mysi a tazenim. Tak me napadlo jestli se to PDF resi
taky nejakym pluginem, ktery zobrazuje PDF primo v powerpointe. Tohle by
me totiz celkem zajimalo (i kdyz powerpoint pouzivat vlastne ani neumim a
na pocitaci mam jenom OpenOffice Impress). OpenOffice
ted pry ma podporu pro tvorbu pluginu, tak treba nekdo nejaky takovy
plugin napise :-)

s pozdravem Robert Marik