TeX a PostScript v grafike

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Mon Oct 30 13:42:05 CET 2006

Zdravim,

On Mon, 30 Oct 2006, Robert Marik wrote:

> Dobry den, ty animace jsou velmi pekne,

Dakujem. Aj tie Vase PDF subory na zaklade jeopardy.sty. Myslim si, ze
rano som dobru hodinku nato cumel.

> ale zajimalo by me jak to do toho powerpointu vkladaji. Umi powerpoint
> zobrazovat pdf?

Mna to ani nenapadlo, ale ked prisli neTeXisti pozriet sa na
electron.pdf (na vine bol autor teorie), tak po prezreti prva otazka
bola: a ide to v PowerPointe? Moja odpoved bola, ze neviem, ale pozreme sa
nato spolocne a hned sme objavili, ze PowerPoint vie pustit (na zaklade
nastaveni v systeme) rozne programy - medzitym aj AR. Takze dam na
prislusne miesto link (moze byt aj obrazok z tej animacie) a ked nanho
kliknem, tak spusti sa AR a s nim aj animacia (PowerPoint takto pusta
aj ine animacie, videa).

> Vcetne JavaScriptu na ovladani animaci?

Mne to spustilo vcetne JavaScriptu, nebol problem.

> Anebo to prekonvertuji do neceho jineho?
> Vim ze se ta otazka moc netyka TeXu, ale snad to nevadi.

Netyka, ale je fajn, ze animacia vytvorena pdfLaTeXom ide v PowerPointe
pustit. TeX pozna malo ludi, ale Powerpoint takmer kazdy, kto pracuje pod
oknami.

Tu musim napisat, ze vcera som zabudol na dolezitu vec ohladom tej
mojej grafike. Ono to ide aj v plaine. Teda aj plainista by mohol pisat
to iste, lebo existuje equivalent k LaTeXovemu prostrediu picture.
Podla clanku: asi jedina zmena bude pouzit v prekodovacom programe
namiesto \vspace prikaz plainu \vskip. A potom samozrejme treba zmenit
subor, s ktorym sa to preklada, napr. na:

\input epsf\input plaincad\input m2\input m3\input m1\bye

Mam taky dojem, ze by to fungovalo.

Zdravim
Ladislav Bitto