Čím/jak nahradit \special{em:} ?

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Mon Nov 20 10:55:01 CET 2006

Vit Zyka wrote:

> Neodpovidam sice primo na vasi otazku, ale snad vam odpoved pomuze.
>
> Emtexove specialy myslim umel dvips. Zkusil bych tedy nejdrive, zda
> Postscript vygenerovany pomoci dvips neni v poradku.
>
> Vit Zyka

Kdysi davno jsem vytvarel dokumenty, v kterych se to prikazy
\special{em:....} jen hemzilo.
A taky jsem vkladal PCX obrazky.

Tak jsem si nasel jeden takovy dokument v archivu a zkusil ho nově
přeložit a prohnat
přes dvips.

Funguje to bez problemu, jen jsem musel udelat dve zmeny:
- překodovat, neb to bylo psano jeste v Kamenickych,
- nastavit pomocí parametru -D v dvips vhodne rozliseni. Obrazky
  pcx se nepřerastrují, vkládají se "pixel per pixel", takze jejich
  velikost je na nastavenem rozliseni zavisla. To je asi třeba vyzkouset.

Vysledkem je zcela korektni PS s vlozenymi vektorovymi Type1 fonty.
Zpracovani hodne starych dokumentu tedy v TeXu neni problem.

S pozdravem,

Lubos Kloc