Čím/jak nahradit \special{em:} ?

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Mon Nov 20 07:43:46 CET 2006

Zdravim,

uz Vam odpovedali, len doplnujem.

On Thu, 16 Nov 2006, Jan Pospisil wrote:

> Mimochodem, nevíte nìkdo, k èemu kdysi slou¾ily parametry 3 a 6?

K cislovaniu bodov. Ohladom tychto parametrov som dopisoval s EM.
Uz sa velmi nepamatam, ale bolo to kvoli tomu, ze pre mna bolo tych
bodov malo, pytal som sa ho ci sa to neda zvacsit. Pisal, ze to
je maximum. V starom TeXu to bolo okolo 800 bodov, v tex386 cca 6400,
no a v tom najnovsom cca 32000. Niekedy som potreboval aj 100000.
Tak som to obisiel tak, ze som zacal cislovat znovu od 1 a kupodivu
to fungovalo (keby som si to bol skor vyskusal, nemusel som mu
ani pisat).

> Problém je zøejmì v tìch v¹ech \special{em:} konstrukcích (vèetnì nastavování
> tlou¹»ky èar pomocí \special{em:linewidth } a pod.) a výsledné èáry prostì
> ve výstupu nevidím (ani v dvi, ani v pdf). Jak bych mohl nìjak elegantnì toto
> nahradit?

Tak ako pisali ini, cez dvips by to malo ist. Bolo to davno a uz sa
nepamatam - je to nastavene, alebo treba zapnut dajakym parametrom.
Dokonca tam boli vlozene aj PCX obrazky - vo vyslednom PS subore. Ten
potom mozete uz prekodovat aj do PDF.

Zdravim,
Ladislav Bitto