OT: Re: Pouziti OFS..

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Tue Mar 28 00:18:40 CEST 2006

Petr Olsak napsal(a):

> Me poznamky o zoufalstvi berte, prosim, s rezervou. Neuvedomil jsem si Vas
> pozadavek, aby vse, co dokument potrebuje mimo standardni distribuci, mel
> pri sobe a mohlo se to zabalit a rozbalit jinde a fungovat. Chtel jsem sam
> sebe ubezpecit, ze delat do maker (jako je ofs) podporu na cteni
> z podadresaru uvnitr aktualniho adresare (napriklad pomoci \def\adresar{.}
> a vsude \input \adresar/soubor a uzivatel muze defnout \adresar jinak) mi
> pripadalo jako pitomost, protoze to tak jeste nikdo nikdy nepotreboval.
> Navic tim delate dokument zavisly na prostredi, ve kterem se vyskytuje.
> [...]
Vazim si vaseho casu a informaci, ktere poskytujete.  S tim ctenim z
podadresaru mate naprostou pravdu ..
to by byla fakt blbost a opravdu kdyz si to zpetne promitam tak jsem
nemel pravdu.. Pote co to komentovalo vice lidi mj. pan Wagner jsem
pochopil (urcite ne plne), jak by mela prace s TeXem vypadat. Urcite
jedna vec je jednoduche makro nebo system nekolika maker - tam  se da
nacitani z podadresaru docela jednoduse zajistit. Druha vec je komplexni
balik, jakym je OFS a dalsi baliky. Uznavam, ze by pri takovem zpusobu
prace jak jsem si predstavoval by za chvili nikdo nemohl TeX pouzivat.
Cim dal vic me fascinuje, jak je vse co se tyka TeXu dotazene do
sebemensich detailu - to snad ani neni mozne, ze to tak je. Navrh
takoveho systemu je naprosto genialni a vubec si nedokazu predstavit jak
k nemu dochazelo.. ale to je vse OT...

> [...]
> v aktualnim adresari.
>
> Bylo by jiste zajimave vytvorit program, ktery kdyz spustime na dane
> TeXove distribuci, pak to prostoura vsechny veci, ktere dokument potrebuje
> k uspesnemu zpracovani, stahne to z distribuce a zabali do .zip souboru
> nebo jineho archivu. Pak byste to mohl archivovat a po letech znovu
> pouzit. Myslim, ze 98% TeXove distribuce se v case meni (a v prostoru mezi
> jednotlivymi distribucemi taky) a neni tedy mozne na to spolehat. Spolehat
> se da akorat snad na Knuthovo jadro a par dalsich veci, ale moc toho,

Nastesti je mozne se krome toho spolehnout jeste na nadsene a ochotne
lidi v teto konfere..... Diky vsem.

Jarda Hajtmar