OT: Re: Pouziti OFS..

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Mon Mar 27 10:13:54 CEST 2006

Petr Olsak napsal(a):

> Kazda distribuce TeXu s timto problemem nejak pocita. Napriklad doporucuje
> instalovat "nadstandardni" veci do texmf-var/, zatimco v texmf/ je jen to,
> co obsahuje samotna distribuce. Pak staci zalohovat texmf-var/ a obcas
> upgradovat nebo preinstalovat distribuci.

diky.. tohle jsem opravdu nevedel a snad jsem se nikde nic takoveho ani
nedocetl. Linuxari asi maji k takovym vecem jiny pristup (BTW spravny)
Prostuduju a urcite si z toho vezmu ponauceni...

> Rovnez by mela kazda TeXova distribuce pocitat s moznosti, ze si uzivatel
> ve svem domovskem adresari vytvari vlastni strom souboru pro TeX,
> nezavisly na jinych uzivatelich a nezavisly na distribuci instalovane
> administratorem, ktera je spolecna pro vsechny uzivatele.
>
> Prostudujte si moznosti Vasi TeXove distribuce v techto smerech, nebo
> aspon v dotazu specifikujte, jakou distribuci TeXu pouizivate.

pouzivam TeXLive ted nevim jakou presne verzi pod WinXP ...

> Cpat makra, ktera si clovek stahne od jineho autora, do aktualniho
> adresare spolecne s vlastnimi soubory je nejvetsi zoufalstvi. Delat pro ne
> podadresare v aktualnim adresari je take zoufalstvi, protoze kolik budete
> mit TeXovych projektu, tolik budete mit kopii tech podadresaru (nebo aspon
> symlinku, ale o moc elegantnejsi to neni).

To co tady rikate je sice hezke a urcite mate pravdu, ale pokud budu
"sve" veci, ktere vyuzivaji maker jinych tvurcu "posilat dal", jak pak
zajistim, aby to tem lidem fungovalo? Napisu jim do navodu, aby si do
svoji standartni distribuce nakopirovali ty a ty veci??? Prave s
takovyma vecma mam ja osobne nejvetsi potize. Neco od nekoho dostanu a
pri kompilaci mi to zahlasi milion hlasek, co vsechno kde chybi...
Prirovnal bych to absenci DLL a OCX souboru pri preinstalaci WIndows.
Kdyz pouzivam TeX na 4 pocitacich, mam porad udrzovat rozsireni
standartnich distribuci?? Takova synchronizace vyzaduje nemit hosipa...
a toho ja mam jako hrom ... Snad proto se snazim mit "sve" veci jaksi
uplne nezavisle na standartnich distribucich bez ohledu na to, zda je to
zoufalstvi ci nikoliv. Makra nastesti navic nezabiraji tolik mista, aby
s tim byl nejaky zasadni problem. Pojem symlinku znam, ale sam vite
(mozna nevite) jak takove veci funguji pod Woknama...

Asi jsem Vas nepresvedcil, ze mam k takovym tragickym a zoufalym
postupum sve duvody, nicmene tyhle blbe navyky jsou dany mymi spatnymi
zkusenostmi ... Driv jsem delal s EmTeXem. Pote co jsem presel na
TeXLive mi cela rada veci, k nimz jsem se vracel po nekolika letech
zpatky nefungovala prave diky takovemu pristupu, ze jsem vse cpal primo
do distribuce. Tim ale nerikam ze je to chyba TeXu...Moje chyby  ale
mnohdy draze vykoupene ...

Kazdopadne diky za rady..
Jaroslav  Hajtmar