OT: Re: Pouziti OFS..

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Mar 27 11:07:23 CEST 2006

On Mon, 27 Mar 2006, Jaroslav Hajtmar wrote:

> diky.. tohle jsem opravdu nevedel a snad jsem se nikde nic takoveho ani
> nedocetl. Linuxari asi maji k takovym vecem jiny pristup (BTW spravny)
> Prostuduju a urcite si z toho vezmu ponauceni...

Radeji bych to daval do texmf-local, v MikTeXu to localtexmf. Plainovska
cast je texmf-local/tex/generic/ofs/, LaTeXova v
texmf-local/tex/latex/ofs/. Vidite, ze je v tom docela poradek, takze i
kdyz smazete distribucni balicek, vite docela dobre, co se ma odnest na
jiny pocitac.

Podrobnosti o instalaci se najdou v dokumentaci kpathsea, v TeXLive ji
urcite mate.

> To co tady rikate je sice hezke a urcite mate pravdu, ale pokud budu
> "sve" veci, ktere vyuzivaji maker jinych tvurcu "posilat dal", jak pak
> zajistim, aby to tem lidem fungovalo? Napisu jim do navodu, aby si do
> svoji standartni distribuce nakopirovali ty a ty veci??? Prave s
> takovyma vecma mam ja osobne nejvetsi potize. Neco od nekoho dostanu a
> pri kompilaci mi to zahlasi milion hlasek, co vsechno kde chybi...

Jestlize s nekym spolupracuji na dokumentu, musim se predevsim dohodnout,
v cem budeme dokument tvorit. Vetsinou budu pouzivat nejakou standardni
distribuci a nebudu se spolehat na obskurni makra. Pokud budete davat vse
do jednoho adresare, znamena to, v pripade OFS, nejakych 40 souboru navic.
To jeste nemluvim o tom, kdybyste chtel pouzit Stormovy fonty. Pak to
znamena dalsich asi 300 TFM a 300 PFB, coz je par set MB. Samozrejme
potrebujete v rozumnem dokumentu jen par fontu, ale vyberem funkcni
podmnoziny stravite vice casu nez tvorbou vlastniho dokumentu.

Fonty predstavuji jeste dalsi problem. Musite totiz pridat .map soubor. V
pdfTeXu to lze vlozit primo do dokumentu, ale pri ceste pres DVI a PS
programem dvips musite prislusny prikaz na prikazovem radku, tj. kdyz
akovy dokument nekomu posilate, musite mu rici, ze musi pri kazdem
zpracovani Vaseho dokumentu pouzit jiste parametry u dvips, ktere normalne
nepouziva. Uzivatel unixovych systmu a OS/2 to nejspise vyresi tak, ze si
napise makefile, aby na to nemusel myslet. Uzivatele ve Windows maji na
spousteni dvips klapku v editoru a malokdo z nich vi, kde se nastavuji
parametry. Budete muset ostatnim uzivatelum sdelit, kde v kterem editoru
najdou nastaveni dvips, jak jej modifikovat, a hlavne, co tam vratit zpet,
az prestanou pracovat s Vasim dokumentem, protoze s jinymi dokumenty jim
toto nastaveni fungovat nebude (nenajdou se Vase soubory). Vidim takovy
pristup jako velmi snadnou cestu ke znefunkcneni TeXove distribuce ve
Windows...

> Prirovnal bych to absenci DLL a OCX souboru pri preinstalaci WIndows.
> Kdyz pouzivam TeX na 4 pocitacich, mam porad udrzovat rozsireni
> standartnich distribuci?? Takova synchronizace vyzaduje nemit hosipa...

Ja jsem instaloval OFS do kazdeho ze svych 6 pocitacu jenom jednou a
uz mi to par let funguje, aniz bych se o to musel nejak starat. Kdyz v
nejakem dokumentu potrebuju OFS, vim, ze staci napsat \usepackage{ofs} a
nemusim se starat o to, ze ty soubory musim certvikde najit a prekopirovat
do adresare ke svemu dokumentu.

Krome toho pracuji na vyvoji balicku pro sazbu hindstiny a sanskrtu. Praci
delam doma, ale doma jeste nemam pripojeni na Internet. Komunikaci s CVS
serverem tedy delam v praci. Od verze 2.14 (zatim jen na CVS) prechazime
na adresarovou strukturu podle standardu TDS prave proto, aby instalace a
udrzba byla jednoducha. Staci drobna uprava v souboru texmf.cnf, aby se do
standardnich adresaru dostala primo working copy z CVS a jeden skript vi,
co se kdy ma na flashce prenest, takze synchronizace tohoto balicku mezi
pocitaci nevyzaduje od cloveka zadne premysleni.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz