Par dotazu zacatecnika

josef novak joseph.novak at seznam.cz
Fri Mar 10 10:39:01 CET 2006

Ahoj lidi,
rad bych se zeptal nektereho zkuseneho LaTeXare, jak udelam nasledujici veci:
1. potreboval bych zacit na prvni strance psat text nekde od pulky stranky, ale \vskip100mm mi nefunguje, vyzaduje totiz, abych neco na prvni radek napsal. Jak to vyresit spravne? Nechce se mi tam psat nejaky neviditelny znak, aby se \vskip mel od ce

2. budu tisknout dvoustrankove a potrebuji tedy obcas vlozit do dokumentu prazdne stranky. Kdyz dam dvakrat \newpage, TeX to ignoruje a prazdnou stranku nevytvori. Opet --- jak to udelat spravnea ciste?

3. Posledni dotaz :-). Potrebuji vytvorit neco jako

Neco dalsiho .........

Chci aby ty tecky byly pres celou stranku a koncily na pravem okraji (text samozrejme zarovnan vleno). Jak tohle vyresit? Potreboval bych nejakou dynamickou mezeru a vyplnit ji \dotfill, ale nejak se mi to nedari.

Diky moc za kazdy napad.
Josef.