Par dotazu zacatecnika

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Mar 10 10:49:55 CET 2006

On Fri, 10 Mar 2006, josef novak wrote:

> Ahoj lidi,
> rad bych se zeptal nektereho zkuseneho LaTeXare, jak udelam nasledujici veci:
> 1. potreboval bych zacit na prvni strance psat text nekde od pulky stranky, ale \vskip100mm mi nefunguje, vyzaduje totiz, abych neco na prvni radek napsal. Jak to vyresit spravne? Nechce se mi tam psat nejaky neviditelny znak, aby se \vskip mel od

Vertikalni mezera na zlomu stranky zmizi. Musite proto vlozit na zacatek
neco jineho nez mezeru, napr. prazdny box, tj. \null. tim vznikne prazdny
radek, za nimz uz mezera nezmizi. Lze tez pouzit:

a) \vglue 10cm
b) \vspace*{10cm}

> 2. budu tisknout dvoustrankove a potrebuji tedy obcas vlozit do dokumentu prazdne stranky. Kdyz dam dvakrat \newpage, TeX to ignoruje a prazdnou stranku nevytvori. Opet --- jak to udelat spravnea ciste?

\newpage ani \clearpage vynuti ukonceni aktualni stranky, tj. pokud na
strance neni nic, take se nic nestane. Musite na stranku dat alespon
prazdny box, tedy opet \null.

> 3. Posledni dotaz :-). Potrebuji vytvorit neco jako
>
> Jmeno ....................
> Neco dalsiho .........
>
> Chci aby ty tecky byly pres celou stranku a koncily na pravem okraji (text samozrejme zarovnan vleno). Jak tohle vyresit? Potreboval bych nejakou dynamickou mezeru a vyplnit ji \dotfill, ale nejak se mi to nedari.

Tady Vas nechapu, \dotfill dela presne tohle. Nezapomnel jste, ze za
\dotfill musite ukoncit odstavec, nar. vynechanim prazdneho radku? Pokud
se Vam nelibi mnoho prazdnych radku, napiste \dotfill\par.

> Diky moc za kazdy napad.
> Josef.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz