XeTeX pro Linux

Petr Tomasek tomasek at etf.cuni.cz
Thu Jul 6 21:01:49 CEST 2006

On Thu, Jul 06, 2006 at 08:22:42PM +0200, Zdenek Wagner wrote:

> Zdrojovy text musim v necem napsat. Pokud vidim rozhazeny text s
> chybejicimi pismeny (vim), pak jej napisu tezko. Spravne funguje gedit a
> snad yudit (to jsem jen cetl, ale nezkusil). Jestlize Xorg nezobrazi
> spravne superscript repha, pak se mi nezobrazi spravne vysledny PDF v
> Acroreaderu. Myslim, ze John Smith ma na to nejake reseni. Budu se tomu
> venovat, az nainstaluju CentOS.

Nezlobte se na me, ale tohle pokud vim, vubec s Xorg nesouvisi.
Dulezite je, jestli aplikace pouziva nekterou z knihoven pro
sazbu unicodovych komplexnich pisem. Pod widlema je to Uniscribe
(integrovany v XP-ckach), pod unixy je takovych knihoven vic.
XeTeX pouziva ICU (od IBM), gedit pango, yudit ma zrejme svuj vlastni
engine.

Spravne vysledky by se v Acroreadu mely zobrazit kdekoliv, protoze
XeTeX (a jeho varianta dvi2pdf, nebo jaxe to jmenuje) v soucinosti s ICU
by mely vyhodit PDF, ktere je pak nezavisle na prostredi, ve kterem je
prohlizite.

Xorg se jenom stara o zobrazovani X-ovych aplikaci, o nejake
i18n nema ani sajnu.

P.T.