XeTeX pro Linux

Alexandr Malusek Alexandr.Malusek at imv.liu.se
Mon Jul 3 23:33:21 CEST 2006

Zdenek Wagner <wagner at cesnet.cz> writes:

> ...  Bylo by skoda ztratit zajimavou a velkou skupinu uzivatelu jen
> proto, ze ve Windows jiz existuje rozumna podpora indickych jazyku
> na systemove urovni, zatimco v Xorg je to nedodelane. Nevim, zda
> problemy v OpenOffice vyplyvaji pouze z nedostatku v Xorg, nebo zda
> je to jiny problem. ...

Kolegyne z Indie studuje computer science, a tak se ji zeptam, az se
vrati z dovolene.  Problemy asi existuji, ale zda se mi divne, ze by
byly zcela zasadni.  Novell se o podpore alespon peti indickych jazyku
zminoval jiz loni, a treba kdyz se podivam na baliky SUSE Linuxu 10.1,
tak je tam podpora Hindstiny pro KDE, aspell a OpenOffice.Org.

> Emacs pravdepodobne vnitrne nepracuje v Unicode, takze devanagarskym
> pismem v nem psat nelze.

Me Emacs (21.3.1) v menu "Options -> Mule -> Set Language Environment"
nabizi Indian / Devanagari, ale praktickou zkusenost s tim nemam.  Zda
se mi divne, ze by tam ta volba byla a pritom to nefungovalo.

--
A.M.