debian a cstex

Petr Olsak petr at olsak.net
Thu Jan 5 10:09:19 CET 2006

On Thu, 5 Jan 2006, Matej Kosik wrote:

> [...]
>
> Prednedavnom som sa na tomto mieste pytal na urcite problemy ktore som
> mal pri rozchadzani cstex-u (csplain formatu).
> Pouzivam Debian (GNU/Linux) a nikde nevidim balicky. Existuje nieco pre
> moju distribuciu?
> Balicky sa dali vytvorit roznym sposobom, ja som sa rozhodol, ze
> kodovanie, ktore sa tam bude pouzivat nebude ISO-8859-2 (lebo ako sa
> zda, defaultne tu mame fungujuce UTF-8 a nevidim dovod preco by sme mali
> lipnut na ISO-8859-2). Ale cele to treba brat len ako prvy navrh.
>
> Vysledky `cstrip' skusky si kazdy moze pozriet sam:

Dekuji za tuto praci. Vysvetlim nize uvedenou nesrovnalost. Skutecne
nejsou fatalni.

> 	diff cstrip.log cstripl.vrf
>
> je o nieco menej pozitivny (attachnute ako subor `diff.output'). Nie som
> si celkom isty, ci to viem spravne interpretovat.

Radky typu \'A=Á \'a=á \"A=Ä \"a=ä \v C=Č ... byly ve Vasi implementaci
zalomeny v jinych mistech, nez ve vzorovem logu. To je podle bodu 3
(Rozdilnosti, ktere jsou v norme, dokumentace k cstrip) vporadku. V tomto
bodu se pise:

  Nektere implementace TeXu definuji jinou delku radku v logu, nez
  obvyklych 80 znaku. V takovem pripade vidite radky v souboru cstrip.log
  roztrhane na jinych mistech, nez ve vzorovem cstripl.vrf.

Gratuluji, mate instalovan csplain na systemu s UTF-8 kodovanim.

> Nemenej dolezitou otazkou su copyright-y a licencie. Kazdy z tych troch
> balickov tam na prislusne miesto hodi prislusny subor.
>
> 	/usr/share/doc/vlna/copyright

Mozna by stacilo ... License: see vlna/README (in Czech)

> 	/usr/share/doc/tetex-enctex/copyright

To je slozitejsi. V balicku neni jen zaplata enctex, ale kompletni, ale
modifikovany TeX (sprave tedy se nesmi nazyvat TeX) v binarni podobe. Neni
tedy podle meho nazoru korektni psat Copyright Holder: Petr Olsak, kdyz
jsem TeX neprogramoval. TeX ma svebytnou Knuthovu licenci, encTeX ma
licenci GPL. Tak si to preberte :-).

> 	/usr/share/doc/tetex-csplain/copyright

Asi staci doplnit ... License: see csplain.ini file.

> Problem, ktory mi tu po nainstalovani tychto balickov vznikol je, ze
> nie je mozne pouzivat povodny format (plain) takym obvyklym sposobom,
> ako sa to dovtedy robilo. T.j. teraz nejde urobit nasledujuce:
>
> 	tex 1.tex
>       This is TeX, Version 3.14159 (Web2C 7.4.5)
>       encTeX v. Feb. 2003, the reencoding enabled.
>       (Fatal format file error; I'm stymied)

Pravdepodeobne jste vymenil texovou binarku za jinou a nepregeneroval
format plain (a mozna i nektere dalsi) s novou binarkou. Provedte

tex -ini plain
* \dump

a vysledny plain.fmt ulozte pod jmenem tex.fmt tam, kde mate ten stary
tex.fmt z distribuce. TeXova distribuce obvykle umoznuje pregenerovat
najekym prikazem vsechny formaty najednou (napr. fmtutils). Zde je potreba
dat pozor, zda to nepregeneruje i csplain znovu do stavu bez vyuziti
encTeXu.

Zdravim

Petr Olsak