otazka ohladom fontov

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Jan 2 12:15:50 CET 2006

On Mon, 2 Jan 2006, Petr Olsak wrote:

> Bude zajimave, co k tomu reknou tvurci cslatexu, kteri se momentalne snazi
> skamaradit cslatex s Babelem. Budou to povazovat za chybu a opravi to,
> nebo to rovnez povysi na vlastnost?

Ja si myslim, ze to vzdy byla vlastnost. LaTeX je postaven tak, ze se
velikost pisma zadava prikazy \tiny ... \Huge, a pro tyto velikosti jsou
pripraveny fd soubory. Puvodni CM fonty byly generovany z MF bez Sauterovy
interpolace, takze v podstate existovaly jen v jistych diskretnich
velikostech, prestoze samozrejme slo napsat

\font\neco=cmr10 at 12.3456789pt

Jiny je pripad Type1 fontu, ktere existuji pouze v Type1 a nemaji
specialni velikosti pro 10pt, 12pt, 17pt, ale jsou vzdy linearne
zvetsovany. Tam se pouziva jeden font a velikost je specifikovana pomoci
<-> fontname

Ten problem je samozrejme starsi nez NFSS, bylo to tak v LaTeXu vzdycky.
Ja jsem to resil nejakymi divokymi makry jeste pred NFSS nekdy na podzim
roku 1991. Tehdy mi to poradil kdosi z mezinarodniho TeXoveho diskusniho
listu. Potreboval jsem to pro svou uplne prvni zakazku.

> Zdravim
>
> Petr Olsak

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz