Desetinná čárka bez mezery v matematickém prostředí

Michal Růžička xruzick7 at fi.muni.cz
Fri Jan 6 20:07:11 CET 2006

Dobrý den,

v Česku používaná desetinná čárka je v LaTeXu (a myslím, že i v TeXu) v
matematickém prostředí sázena vždy s mezerou. V knize J. Rybičky LaTeX pro
začátečníky jsem se dočetl, že je možné buď čárku zapsat jako {,}, nebo
předefinovat matematickou kategorii čárky. Bohužel toto není v knize blíže
specifikováno a nevím, jak na to. Psát vždy {,} se mi zdá nepohodlné. Raději
bych proto předefinoval kategorii desetinné čárky. Nebude to mít ale nějaké
vedlejší důsledky?
Předem děkuji za radu.

S pozdravem
Michal Růžička