několik hebrejských slov v českém dokumentu - jak vložit?

Martin Šanda martin.sanda at balustrada.cz
Mon Feb 27 12:34:23 CET 2006

Dne pondělí 27 únor 2006 12:06 Zdenek Wagner napsal(a):
-> Entity Vam nepomuzou. Tabulku Unicode najdete na www.unicode.org, pokud
-> mate Linux, pak v Gnome najdete tabulku primo (naklikal jsem si to v
-> menu). Nejdulezitejsi je mit spravny font. Nejaka podpora pro TeX
-> existuje, hledal bych na CTAN v adresari languages. Nejspis se text zadava
-> odpovidajicim latinkovym znakem, takze nakonec kodovani v Unicode nemusite
-> znat. Musite vsak vyresit problem, ze se v hebrejstine pise zprava doleva.
-> Pokud jde jen o par samostatnych slov, pak asi neni problem napsat je do
-> ceskeho textu pozadu. Na delsi text potrebujete TeX-Xet (alespon doufam,
-> sam jsem ho jeste nepouzil, hebrejsky text jsem vkladal tak, ze jsem jej
-> dostal v programu hebrak -- freeware pro Windows -- z nej to jde natahnout
-> do normalniho anglickeho WordPadu a vytisknout do virtualni tiskarny jako
-> EPS nebo PDF).

Používám Linux, a hebresjká písmenka jsem schopen vložit přes mapu znaků nebo
i přes klipart latinkovou "verzi" z OO.o, což by šlo, pokud bych TeXu dokázal
vnutit ttf písmo. Nemám už ale čas si s tím moc hrát, tak jsem do té
seminárky nakonec napsal jen český překlad těch slov a hebrejsky to asi budu
řešit někdy příště.

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

Student DU na FF UK: http://udu.ff.cuni.cz
Redaktor časopisu Bratrská rodina: http://www.cb.cz/rodina/
HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux