několik hebrejských slov v českém dokumentu - jak vložit?

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Feb 27 12:06:49 CET 2006

On Mon, 27 Feb 2006, Martin Šanda wrote:

> Dobrý den!
>
> Subjekt říká v podstatě vše.
> Potřebuju do semi nárky vložit tři drobná hebrejský slůvka, která mi jeden
> známý poslal mailem jako doc. Napadlo mě, vložit je jako obrázek, ale určitě
> by to šlo i jinak, jen vědět, jaké použít entity. Dá se to vyštrachat někde
> na webu?

Entity Vam nepomuzou. Tabulku Unicode najdete na www.unicode.org, pokud
mate Linux, pak v Gnome najdete tabulku primo (naklikal jsem si to v
menu). Nejdulezitejsi je mit spravny font. Nejaka podpora pro TeX
existuje, hledal bych na CTAN v adresari languages. Nejspis se text zadava
odpovidajicim latinkovym znakem, takze nakonec kodovani v Unicode nemusite
znat. Musite vsak vyresit problem, ze se v hebrejstine pise zprava doleva.
Pokud jde jen o par samostatnych slov, pak asi neni problem napsat je do
ceskeho textu pozadu. Na delsi text potrebujete TeX-Xet (alespon doufam,
sam jsem ho jeste nepouzil, hebrejsky text jsem vkladal tak, ze jsem jej
dostal v programu hebrak -- freeware pro Windows -- z nej to jde natahnout
do normalniho anglickeho WordPadu a vytisknout do virtualni tiskarny jako
EPS nebo PDF).

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz