několik hebrejských slov v českém dokumentu - jak vložit?

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Feb 27 13:15:34 CET 2006

On Mon, 27 Feb 2006, Martin Šanda wrote:

> Používám Linux, a hebresjká písmenka jsem schopen vložit přes mapu znaků nebo
> i přes klipart latinkovou "verzi" z OO.o, což by šlo, pokud bych TeXu dokázal
> vnutit ttf písmo. Nemám už ale čas si s tím moc hrát, tak jsem do té
> seminárky nakonec napsal jen český překlad těch slov a hebrejsky to asi budu
> řešit někdy příště.

TTF vnutit lze, dokonce dvema zpusoby:

1. Zkonvertovat na Type 1 programem FontForge

2. Pouzit primo v pdftexu nebo s vhodnym vystupnim ovladacem (clanek o tom
se najde ve Zpravodaji).

Nyni zalezi na tom, jake to pismo je. Pokud se jedna o Unicodovy font,
mate problem, protoze bezny TeX umi jen osmibitove znaky. Pokud je to
nejaky osmibitovy font, pak zrejme bude mit sve vlastni kodovani. V
takovem pripade si vytisknete tabulku fontu pomoci lainovskeho souboru
testfont.tex. To je vse, co potrebujete.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz