jake je rozliseni obrazku v pdf

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Feb 6 10:58:48 CET 2006

On Mon, 6 Feb 2006, Jiri Zelinka wrote:

> [...]
> nejsem jisty). Jak jsem prave vyzkousel, Acrobat Reader (verze 7.0 pod
> Linuxem) umi z pdf souboru zkopirovat rastrovy obrazek do clipboardu a
> pak je mozne jej vlozit do nejakeho grafickeho kresliciho programu
> (nevim proc, ale neslo mi to v gimpu, fungovalo to v kolourpaintu). Zda
> se, ze kvalita je shodna s originalem, ktery jsem pouzil pri vytvareni
> onoho pdf souvboru. Kopirovani vektorove grafiky bohuzel momentalne
> nemuzu vyzkouset.
> Doufam, ze nekdo povolanejsi me informace doplni nebo opravi.

PDF ma svuj format pro ukladani bitmapove grafiky, vychazi z PostScriptu a
podporuje nekolik ruznych kompresi, napr. kompresi JPEG. Prenos pres
clipboard z Acrobatu bych nedelal, protoze budete mit pouze bitmapu v
rozliseni obrazovky. Mate nasledujici moznosti:

1. Plny komercni Acrobat (Windows + Mac) ma primo funkci na extrakci
obrazku, obsem jen bitmapovych. Muzete ovsem tak stranky exportovat jako
EPS a z nich vytahat rucne bitmapove obrazky, nebo v gsview rucne nastavit
BoundingBox a pri vkladani do LaTeXoveho dokumentu v \includegraphics
pouzit clip.

2. Program pdfimages (z xpdf) umi tez exportovat obrazky z PDF, dalsi
postup viz vyse

3. Program pdftops (tez z xpdf) umi prevadet PDF na PS i na EPS, takze
dalsi postup viz 1.

4. Program pdf2ps (z Ghostscriptu) umi konvertovat PDF na PS, pokud
pouzijete -sDEVICE=epswrite, dostanete EPS, ale vyrastruji se fonty, takze
postupy 2 a 3 jsou lepsi, nezhorsuje se kvalita a je to stejne dobre jako
komercni Acrobat.

5. Pokud jde ciste o bitmapu, muzete v gs pouzit -sDEVICE=tiff24nc a
pomoci -r si nastavite rozliseni.

Skripty z gs umoznuji v -sOutput zadani %d ve jmene souboru, takze muzete
cely PDF prevest na EPS ci TIFF, soubory budou ocislovany podle stranek.
Stejne to dela komercni Acrobat, u pdftops si na to musite napsat vlastni
skript.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz