plain TeX a cestina

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Apr 11 15:53:10 CEST 2006

On Tue, 11 Apr 2006, Va'clav Studeny' wrote:

> Dobry den,
> pokousim se za strasliveho skripeni zubu po 20 stastnych letech s
> OS/2 a emTeXem se snazim s TeXem prejit pod Windows. nainstaloval
> jsme si MikTeX a TeXnicCenter. A ouha:
>
> 1. TexnicCenter  se nejak nezna k jinemu formatu nez Latexu. Tak jsme
> ho zatim  oblafl tim, ze jsem vytvoril soubor csplain.efmt a
> prejmenoval jej na latex.efmt.
>   prvni popkus o kompilaci se povedl az na pismena s diakritikou.
>   Jenze takto mi to pripada dost nesystemove.
>
> 2. v DVI mam spatne znaky s diakritikou. ma je, i kdyz xplicitne
> [...]
Nejspis je to v souboru fmtutil.cnf, nemate tam zapnute kodovani
windows-1250. Melo by tam byt neco jako:

csplain pdfetex - -default-translate-file=windows1250-cs *csplain.ini

To ale trosku hadam -- opisuji to ze sveho fmtutil.cnf v OS/2, kde mam
navic zapnuty encTeX pomoci:

csplain		pdfetex		-	-enc \let\enc=p \input csplain.ini

Po zmene ve fmtutil.cnf musite znovu vygenerovat format. Tusim, ze v
MikTeXu to dela tlacitko "Refresh now" na prvni karte v MikTeX Options.
Detaily jsou v manualu MikTeXu.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz