Prepinac podruhe... tentokrat csplaintex vs.pdfcsplaintex

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Apr 3 15:45:06 CEST 2006

On Mon, 3 Apr 2006, Jaroslav Hajtmar wrote:

> [...]
> zdrojaku LaTeXem a pdfLaTeXem, ale reseni k prepinani zpracovani
> csPlainTeXem a pdfcsplaintexem se mi z toho bohuzel nepodarilo zjistit.
>
> Zkousel jsem ruzne testovat \ifnum\pdfoutput .... atd. ale bohuzel mi to
> neprepina (vystup do DVI pri pdfoutput=0 neprobehne).
> Zatim jsem to vyresil tak, ze casti kodu zpracovavane pdfplainem
> zaremuju znakem %...
>
> Muzete me nekdo natuknout, jak co nejjednodusim zpusobem mozno spravne
> testovat nastaveni \pdfoutput tak aby se kompilace opravdu rozvetvila?
>
> Pouzivam starsi distribuci LiveTeXu pod WinXP...

Nastaveni \pdfoutput=0 v pdftexu musi zpusobit vystup do DVI, jinak je
nekde neco hodne spatne (nebo se to nekde nejakym makrem zase zapne na
hodnotu 1). Neznam LiveTeX, takze nevim, zda je tam csplain a pdfcsplain
primo od Petra Olsaka, nebo je tam neco upraveneho, co se chova trosku
jinak. Jde totiz o to, ze pdftex pridava k primitivum, popsanym v
TeXbooku, registr \pdfoutput. Testovanim jeho existence se da zjistit, zda
se pouziva pdftex, nebo normalni TeX. Soucasne distribuce vsak obvykle
vzdy pouzivaji pdfetex s tim, ze nektera rozsireni mohou byt ve formatu
vypnuta. Proto je nutno testy delat podrobneji. Napr. ifpdf.sty (kdyz si
odmyslime ruzne latexovske obezlicky) obsahuje toto:

\newif\ifpdf
\ifx\pdfoutput\undefined
\else
  \ifx\pdfoutput\relax
  \else
    \ifcase\pdfoutput
    \else
      \pdftrue
    \fi
  \fi
\fi

Pak uz staci jen:
\ifpdf vystup do PDF \else vystup do DVI \fi

> Diky .. Jarda Hajmar

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz