Emacs + CS + TeX

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Tue Sep 27 08:12:46 CEST 2005

On Mon, 26 Sep 2005, Miroslav Fikar wrote:

> Dobry den,
>
> Preview-latex som kedysi skusal, potom som od toho upustil - naucil
> som sa pozerat na zdrojovy text tak, ze ho v mysli vidim vo vyslednom
> tvare.

to je skvela vlastnost (ja to trosku tiez ovladam), ale chyby si nemozem
predstavit, lebo ked pisem, tak si to nevsimnem. A tak je velmi vhodne, ked mam
moznost to okamzite vidiet. Ja mam preklad a preview akoby sucast pisania.
Musim vidiet kazdu rovnicu, tabulku, obrazok, odsek...... Ked pisem dajaku
rovnicu, tak "ju mam v hlave" a chcem ju vidiet, lebo po troch riadkoch uz ju
"nevidim" a potom sa horsie hladaju pripadne chyby.

Ja mam nasledujuce preklady:

tlacitko   praca pocitaca

F5         preklad celeho suboru + DVIPS + GSView

F6         preklad vyznaceneho bloku  + DVIPS + GSView

F6         ak nie je vyznaceny blok, tak si automaticky vybere podla polohy
           kurzora (odsek, rovnica, tabulka....)  + DVIPS + GSView

F6         ak v subore nie je \begin{document}, tak spoji subor
           abcddcba.tex s tymto suborom a prida \end{document} do
           tretieho suboru  + DVIPS + GSView

CtrlF6     preklad riadku na ktorom stoji kurzor + DVIPS + GSView

ShiftF6    preklad poslednych dvoch riadkov od kurzora + DVIPS + GSView

CtrlF5     preklad ineho suboru, nez ktory editujem
           (da sa dopredu zvolit)  + DVIPS + GSView

A mozno mam tam aj ine (nepouzivam ich tak uz som zabudol). Najviac pouzivam
druhy pripad F6, potom CtrlF6  a ShiftF6 (F5 obcas, hlavne ku koncu a na samom
zaciatku, ked preklad je mensi nez polovica strany).

Zdravi
Ladislav Bitto