Nastaveni velikosti papiru

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Thu Sep 8 12:41:13 CEST 2005

Zdenek Wagner wrote:

>Rozmery sazby pro LaTeX nastavite pomoci \textheight a \textwidth.
>Nastaveni fyzicke velikosti zavisi na tom, jaky ovladac budete pouzivat
>pro vystup. Napr. pro dvips muzete pouzit \special{papersize=sirka,vyska}
>-- doplnte si konkretni rozmery A1. Take lze uvest rozmery pri spousteni
>dvips v parametru -T. Dalsi moznosti najdete v archivu tohoto diskusniho
>listu.

Musite ovsem take zmenit velikost pisma a vsech s tim souvisejicich
parametru,
delat to rucne muze dat dost prace.
Jsou jeste i dalsi moznosti, jak to udelat:

1) pro LaTeX existuje trida "a0poster", asi by nebyl problem z ni
odvodit "a1poster".

2) Ja to (v plainu, ale v Latexu to jde taky) delam nasledovne: cely
poster vytvarim
na formatu A4, jen s drobnymi upravami okraju a podobne. Pak z toho
vytvorim PDF
(stale A4) a pri tisku nastavim v driveru, ze chci tisknout na A0. Jen
je treba dbat na to,
aby vsechny pouzite fonty byly vektorove (Type 1) a obrazky bud taky
vektorove,
nebo s dostatecnym rozlisenim.  (Napr mezi A4 a A0 je linearni zvetseni
4x, takze pokud chci
tisknout obrazek v rozliseni 300dpi, musim vkladat obrazek s rozlisenim
1200dpi. Je to ale jen
zalezitost meritka,  rozmer v pixelech musite mit pro kvalitni tisk v
obou pripadech stejne velky.)
Vektorovym objektum zvetseni na kvalite neubere.

Hodne uspechu preje

Lubos Kloc