gentium + babel + utf8, konecne reseni pro cizojazycnou sazbu

Arnost Stedry arnost at cs.cas.cz
Thu Sep 15 09:46:41 CEST 2005

Dobry den,

po nekolika vcelku bolestivych pokusech se mi povedlo rozchodit font
gentium takrka v plne sile.

Kompletni balik i s prikladem naleznete zde:
http://splav.cz/arnost/gentium/gentium.zip

K problemum.

1. Zatimco pro T1 a T2A jsem celkem snadno nasel prislusne  enc vektory,
LGR se ukazalo jako orisek. Nastesti jsem narazil na projekt ktery resil
podobnou ulohu pro pismo minion a enc vektor prevzal odtud.

2. Ziskani metrickych informaci bylo problematicke.

1. ttf2tfm neni schopno z ttf fontu ziskat informace o kerningovych
parech a ligaturach. (zkousel jsem posledni verzi)
2. ttf2afm prenese informace o kerningovych parech, ale ztrati informace
o ligaturach
3. Pokud se pomoci programu FontForge
(http://fontforge.sourceforge.net/) font nacte a exportuje jako Type1
vznikly afm soubor je kompletni

kdyz jsem mel font otevreny, prejmenoval jsem nektere obrysy dle Adobe
standardu (o teto zmene jednam s autorem)

Ziskany afm soubor jiz staci jen zpracovat prikazy (priklad pro t2a.enc):

afm2tfm Gentium.afm -T t2a.enc -v gentiumt2a
vptovf gentiumt2a
smazat *.vf soubory a pridat do map souboru radku
gentiumt2a <gentium.ttf <t2a.enc

Budiz toto poucenim pro vsechny, kdoz se budou do podobne prace poustet.

V soucasne lze tedy gentiem sazet latinkovymi jazyky, ruskou azbukou
(pokryta je castecne i ukrajinska a beloruska azbuka) a recky (jak
novorecky, tak polytonicky)

Ze znaku, ktere jsou ve fontu obsazeny zbyva dodelat podporu pro IPA.

Arnost Stedry