zacatecnici na pet let starych distribucich (bylo: Re: Malicka anketa ohladom CS a LM fontov))))

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Nov 30 10:56:17 CET 2005

On Tue, 29 Nov 2005, Petr Sojka wrote:

> Nevim jak na fyzice, ale v mem okoli opravdu nezacinaji,
> protoze se staram, aby distribuce byly aktualizovany
> a opecovavany, a v knihovne byl dostatek nosicu TeXlive
> a aktualni dokumentace k zapujceni.

Kazdy nepracuje na univerzite, kde se nekdo o TeX stara, a kazdy nema
rychle pripojeni k internetu. Obcas chodim nekomu pomahat s TeXem a
pripadu, kdy si ten clovek necha nainstalovat TeX od nejakeho znameho,
ktery take neni expert, a da mu tedy jakousi hodne starou distribuci, je
mezi takovymi lidmi dost.

> Nebo take na instalaci, kterou jim udelal TeX guru v okoli,
> a ten ji asi nedelal z pet let starych archivu. Zivotnost
> bezneho PC neni ani pet let. Vy snad zacatecnikum instalujete
> pet let stare distribuce?

Zpravodaj je castecne vytvaren na PC, ktere jsem si koupil v lednu 1994.
Sice uz je tam Pentium II 150 MHz, ma vic pameti (64 MB, puvodne jsem mel
16 MB), je tam vetsi disk (misto 730 MB mam 10 GB), ale porad jeste
funguje.

> Verze v jejich udrzovanem OS (myslim zejmena linux)
> tak zastarala nebude.

Na tom starem PC mam RH 6.2, protoze jsem si ho kdysi koupil v
knihkupectvi. V roce (tusim) 2002 jsem tam nainstaloval TeXLive, pak jsem
tam pridal OFS (nevim presne kdy). Bezpecnostni diry me netrapi, protoze
pocitac je pouze na me domaci lokalni siti.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz