Malicka anketa ohladom CS a LM fontov

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Tue Nov 29 08:42:17 CET 2005

On Mon, 28 Nov 2005, Zdenek Wagner wrote:

> To je tim, ze pouzivate jednotky pro typografii nevhodne.

OK. To beriem. Nie som typograf a pre mna je rozumne pouzivat hrubky
ciar v stotinach mm (tak to mam v krvi). Ten spomenuty obrazok bol vobec
prvy, co som posielal do tlace v PS, tak mi ten raster uletel v hlave.
Odvtedy sa snazim osy tahat 0.11mm hrubkou (ked obrazok je vacsi, tak
pridam).

> Typografove jiz
> ve stredoveku zavedli sve vlastni jednotky, aby se pracovalo s rozumnymi
> cisly, a vzhledem k jejich praktickemu vyznamu se pouzivaji dodnes, pouze
> se mirne menila jejich velikost a byly navazany na SI. Nejtenci pouzitelna
> linka je 0.2pt, coz je priblizne 0.07mm.

Priznam sa, toto citam/pocujem prvy raz. Hrubky ciar si nastavujem
podla osobneho odhadu tak, aby sa mi to pacilo (a samozrejme, aby boli
spokojni aj ti, pre ktorych to kreslim).

Ja osobne pri kresleni stale pouzivam 0.03mm. Mam tak nastavenu
napr. najtensiu ciaru v milimetraku (pouzivam ho ako podklad pri
kresleni), aby som mohol pozerat detaily pri zvacseni na 1600-2400DPI.

Zdravi
Ladislav Bitto