typo-nazor na CS a LM fonty

Ján Kľuka jan.kluka at gmail.com
Tue Nov 22 20:20:05 CET 2005

Dobry den.

Len mala poznamka.

On 11/22/05, Petr Olsak <petr at olsak.net> wrote:
> priklad. Paskvil muze vzniknout take u znaku jako tcaron, dcaron, lcaron,
> ktere jine narody asi nepouzivaji a tudiz totalne nehlidaji kernovani
> techto znaku s ostatnimi.

Opravte ma, ak sa mylim, ale zda sa mi, ze kerning tychto znakov nie
je dobre vyrieseny ani v CS fontoch.

Dobre je, ze tieto znaky maju v metrike rovnaku sirku ako zakladne d,
l, t a makcen presahuje za nu. Takze kombinacie s minuskami
nepresahujucimi x-ovu vysku, medzery za slovami a zlomy riadkov
vyzeraju dobre. Vo vacsine fontov, ktore som videl, (myslim, ze aj v
starsich verziach LM; aktualnu som nevidel) je makcen zahrnuty do
sirky pismena, co sposobuje velmi skaredu medzeru hlavne za dcaron a
lcaron.

Problemom CS fontov je vsak chybajuci kerning medzi tcaron, dcaron,
lcaron a vysokymi minuskami (b, h, k, l). V slovenskom "velky" potom
makcen na l koliduje so serifom k.

                                                            JKl'