LM fonty a CSfonty, anketa nazoru

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Nov 22 10:12:42 CET 2005

On Mon, 21 Nov 2005, Jaroslav Hajtmar wrote:

>  > CS fonty nechceme zachovat proto, ze jsou optimalizovany ....
>
> Vidite, a ja vzdy myslel, ze optimalizovany jsou ... Pokud tedy ne, tak
> se omlouvam, ze jsem vstoupil do diskuze na zaklade nespravnych
> vstupnich predpokladu...

To je vytrzeno ze souvislosti a otoceno. Dal jsem tam sice zavorku,
protoze si myslim, ze optimalizovany pro ceskou a slovenskou sazbu jsou,
ale nevim to uplne jiste. Ovsem tato optimalizace neni tim hlavnim
duvodem, proc by mely byt zachovany.

Jeste odpovim na dalsi poznamku z jineho mailu. CS fonty rozhodily radkovy
rejstrik ve Zpravodaji 1/1996, protoze jsem prevzal makra od Karla Horaka,
kde byla nastavena velikost 10pt s radkovym prokladem 11dd, coz je malo.
Ve standardnich LaTeXovych tridach ma pismo 10pt radkovy proklad 12pt, a
pak jiz CS fonty rejstrik nerozhodi (pokud nedate do textu nejakou
matematiku s indexy a exponenty apod.). Znam ovsem fonty, ktere i pri
nastaveni 10/12 radkovy rejstrik rozhodi.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz