LM fonty a CSfonty, anketa nazoru

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Mon Nov 21 14:06:11 CET 2005

On Mon, Nov 21, 2005 at 12:32:02PM +0100, Jaroslav Hajtmar wrote:
Dobrý den,

> Omlouvam se za trochu zaujatou reakci, ale musim konstatovat : "To je
> sice hezke, ze sazite cesky jen opravdu malokdy, ale co ti, kteri sazi
> cesky skoro porad!" (only jeden vykricnik). Navic  je z hlediska teto
> diskuze pro mne zajimava Vase implikace  "Pokud by nové LM fonty byly
> pěkné pro sazbu češtiny ..." ... A co pokud se zjisti, ze zase tak moc

Zatim vse nasvedcuje tomu, ze predpoklad te posledni implikace je pravdivy
(i nejkriklavejsi zastanci CSfontu nedodali jedinou objektivni
vytku LM fontum krome poukazovani na drobne rozdily v metrikach
[ktere jsou dane prave durazem na kvalitu a jednotnost novych fontu]).
> pekne nebudou ... , resp. kdyz se zjisti, ze s CS fonty ceska sazba
> vypada porad nejlip .. nechame si utect nejlepsi kvalitu ?? Nestoji nam
> za to ty CSfonty, i kdyz s nimi bude sazet cestinu jen par fajnsmekru a
> "puristu"???

Pouzil jste jiz LM fonty? Nedopada sazba ceskych textu lepe nez s
CSfonty? Dle meho nazoru po pripominkach kolegu Pisky a Horaka
na EuroTeXu a jejich realizaci autory LM jsou LM pro sazbu ceskych
textu vhodnejsi.
Nestoji tedy nejlepsi kvalita (== LM fonty) za to, abychom si ji
nenechali utect a CSfonty zakonzervovali pro prelozeni
jiz zalomenych a hotovych dokumentu?

NAvrhuji, aby se v diskusi vyjadrovali zejmena Ti, kteri
maji s LM zkusenosti, alebo sve pripevky uvozovali
"I kdyz jsem LM v zivote nevidel tak ..."

S uctou a pozdravem

Petr Sojka