LM fonty a CSfonty, anketa nazoru

Marcel Svitalský marcel.svitalsky at centrum.cz
Mon Nov 21 10:06:04 CET 2005

Ondrej Koala Vacha wrote:

> Ma podobny navrh: csplain by osahoval (preloaded) cs* fonty, tim by bylo
> doufam ucineno zadost 100% kompatibilite naveky veku. ;)
>
> Dale by cstex obsahoval jednoradkovy \input nactifont, ktery by nacetl pro
> pouziti v cstexu zvoleny font, napr. lm* font. Jeho zrusenim, ev.
> zakomentovanim by se cstex stal cstex-em s cs*fonty. Idelane by volba
> mohla probehnout pri intstalaci, ale nevim, jake jsou moznosti toto
> ovlivnit.
>
> s pozdravem
> --
> Ondrej Koala Vacha

Nerad bych viděl, kdyby se něco takového mělo řešit při instalaci,
zejména pokud by to mělo znamenat jakési přepnutí defaultního písma od
okamžiku instalace dále, jak jsem to (možná chybně?) pochopil. Raději
bych byl, kdyby CsTeX zůstal CsTeXem. Tečka. A k němu by mělo být k
disposici co nejvíce vhodných a hezkých (tj. v *budoucnu* snad i LM
fonty) českých písem, jež by bylo lze užít snadno uživatelem, ať již s
pomocí OFS, vlastních maker definovaných uživatelem či elementárních
maker typu cbookman.tex aj., nacházejících se (snad dosud, mám hodně
starou distribuci) v tex/csplain/.

To jest, tento jeden uživatel hlasuje v anketě jednak a především pro
stabilitu CsTeXu, jednak dále pro zlepšování podpory užití dalších písem
(mezi něž se mohou zařadit i LM fonty) zejm. pro méně zkušené a
začínající TeXisty (když jsem začínal s plainem, bylo toto pro mne
jedním ze zdrojů neustálých frustrací), včetně snadno nalezitelné
dokumentace (zejm. typu HOWTO).

Marcel Svitalský

   Nebojte se šifrování - šifra je jako obálka na dopise.
   Osobní a důvěrné věci také nepíšete na pohlednici.
   GPG public key (ID 0xD98EC83A) fingerprint:
   3BEB 4658 A998 B9B3 3476  AD64 EF87 D0A5 D98E C83A