OFF TOPIC!!!: Re: VYRESENO - Problemy s \left( a \right) v ruznych prostredich

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Nov 9 07:47:40 CET 2005

On Tue, 8 Nov 2005, Jaroslav Hajtmar wrote:

> Jen bych na obhajobu sebe a podobnych "vykradacu" jako jsem ja uvedl par
> veci, ktere si mozna nekteri z vas neuvedomujete ...Kolikrat se sam
> divim,  ze to vsechno co pisu v TeXu radeji nedelam ve Wordu - zabralo
> by mi to podstatne mene casu!!! (ale asi by mne to i mene uspokojilo...)

Krasne povedane. Patrim uz k tym "stastlivcom", ktori musia sem tam pisat
clanky aj vo WORDe. Nikdy som nebol spokojny po napisani clanku vo WORde.
Nestacim sa divit, ze program s tolkymi "chybami" ma taky uspech.

> myslite, ze jsem u TeXu vydrzel??? ... Vzdyt naprostou vetsinu veci
> jsem mohl udelat ve Wordu za zlomek doby, ktery jsem musel venovat psani
> v LaTeXu... Dokonce i ta matika se dala v MS Equation udelat rychleji (i
> kdyz podstatne hure vypadala).

ked mate editor prisposobeny k matematike "od a po zet", tak pisanie
matematiky ide velmi rychlo. Porovnal som sam seba a vyslo mi
neporovnatelne rychlejsie pisanie v LaTeXu (hlavne som sa neuklikal
k smrti).

> Vydrzel jsem u TeXu zkratka proto, ze
> jsem se do TeXu "zamiloval"...

Drzim vam palce, aby ste vydrzal aj dalej. Verte, ze k spokojnosti
treba velmi malo.

Ja sa trapim s TeXom uz 16 rokov a mozem povedat, ze v realnom case
viem z neho velmi malo (takmer nic), vzdy akurat to co momentalne
potrebujem. Vyzera, ze sa ho uz nezbavim, lebo by mi chybal ten
neustaly boj. TeX vyuzivam na rozne veci, medzitym aj na grafiku
(generujem vo FORTRANe TeXovy a PostScriptovy kod, ktory po
preklade TeXom dava obrazok).

Myslim si, ze Vase e-maily (a diskusia okolo) boli zaujimave, uzitocne,
poucne a dufam, ze neodradia ludi od polozenia otazky v tejto
konfere. Nie je dobre, ked sa v konfere nic "nekeca", je to ako
mrtva dusa. Aj ked sa polozia otazky, ktore sa uz tu viackrat
riesili. Vzdy je to lepsie, nez 2 mesiace hlukota.

Uz dva roky som prihlaseny aj na madarsky TeX list a dodnes
sa tam obavilo 5 (slovom iba pat za dva roky) otazok. Neviem cim to je,
ale mam pocit, ze su mrtvi.

Zdravi
Ladislav Bitto