(ne)cislovani stranek v part

JirkaP jirqa at seznam.cz
Thu Jul 21 10:40:32 CEST 2005

TeXbook naruby uz jsem zkousel. Podle me to neni pro cloveka, ktery
chce tvorit dokument, ale pro nekoho, kdo ma zajem tvorit styly, a hrat
si s TeXem. Pokud treba hledam odpoved jak pocestit literaturu, nebo
jak vlozit cisla stranek dolu do rohu, tak to v tom nenajdu. Tim nechci
tvrdit, ze to tam neni, ale ani obsah ani rejstrik me k tomu nenavedou.
V obou jsou vesmes nicnerikajici terminy vhodne jen pro experty. Co se
tyka urovne sazby u LaTeX komp. pruvodce, to nejsem schopen posoudit,
prijde mi to takove normalni.

Dospel jsem jeste na jeden problem, ktery se mi s cislovanim nepodarilo
vyresit, a asi vyzaduje tu znalost TeXbooku naruby. Jde o cislovani
prvni stranky v kapitole. Zahlavi se na toto strane nevytvori (v
dokumentaci je psano, ze higher level sectioning commands call
\markboth with an empty argument), coz je dobre, akorat by to chtelo
cislo strany dolu do rohu (tak jak je to napr. v tom TeXbooku naruby).
Moje snahy koncily tim, ze tato stranka vypadala podle mych predstav,
ale dalsi byly ocislovany dvojite.

A nakonec jsem se dostal k poslednimu problemu, ktery resim - k
literature. Zde jsem trochu v rozpacich, jelikoz kazdy kdo neco psal,
tak musel literaturu resit a ani tady v diskuzi to nevypada, ze by
existoval nejaky cesky.bst. Nenasel jsem ani cesky.mbs, coz me
prekvapilo, protoze na liveCD je tusim i esperanto. Takze jsem prelozil
polski.mbs do cestiny a pouzil to s merlin.mbs pro tvorbu stylu
bibliografie. Prijde mi to ale takove dost nesikovne, protoze uz to
podle me musely resit spousty lidi. Jak to resite?

s pranim prijemneho dne
Jiri Pachman