(ne)cislovani stranek v part

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jul 21 10:50:16 CEST 2005

On Thu, 21 Jul 2005, JirkaP wrote:

> TeXbook naruby uz jsem zkousel. Podle me to neni pro cloveka, ktery
> chce tvorit dokument, ale pro nekoho, kdo ma zajem tvorit styly, a hrat
> si s TeXem. Pokud treba hledam odpoved jak pocestit literaturu, nebo
> jak vlozit cisla stranek dolu do rohu, tak to v tom nenajdu. Tim nechci
> tvrdit, ze to tam neni, ale ani obsah ani rejstrik me k tomu nenavedou.
> V obou jsou vesmes nicnerikajici terminy vhodne jen pro experty. Co se

To je sice pravda, ale jakmile se dostanete k tomu, ze v LaTeXovych
stylech potrebujete neco zmenit, budete se v tech terminech muset vyznat.
Pro zacatecnika bych mozna doporucil knihu "LaTeX pro zacatecniky" od
Jiriho Rybicky pripadne dalsi LaTeXove knihy, ktere najdete v elektronicke
podobe na webu, pro mirne pokrocile muj serial LaTeXova kucharka
vychazejici nepravidelne ve Zpravodajich.

> A nakonec jsem se dostal k poslednimu problemu, ktery resim - k
> literature. Zde jsem trochu v rozpacich, jelikoz kazdy kdo neco psal,
> tak musel literaturu resit a ani tady v diskuzi to nevypada, ze by
> existoval nejaky cesky.bst. Nenasel jsem ani cesky.mbs, coz me
> prekvapilo, protoze na liveCD je tusim i esperanto. Takze jsem prelozil
> polski.mbs do cestiny a pouzil to s merlin.mbs pro tvorbu stylu
> bibliografie. Prijde mi to ale takove dost nesikovne, protoze uz to
> podle me musely resit spousty lidi. Jak to resite?

Problem je v tom, ze kazdy casopis a kazdy akladatel vyzaduje literaturu
formatovanou jinak, takze to vzdy nejak udelam jednoucelove podle
pozadavky casopisu ci nakladatele.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz