Preklad terminu 'tagged pdf'

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Fri Jan 28 19:41:54 CET 2005

Vlastimil Ott wrote:

> Ano, to je ono.
>
> Takze jeste chybi rada, jak to zaridit, aby tohle "nase" pdfka umela?
> Jde mi tedy o to, aby byl pdfcstexem generovany dokument takto bez
> problemu citelny i na pocket/palm/jine platforme.
>
> Pokud nekdo vi, uvitam konkretni priklady - dekuji za ne.
>
> (Princip chapu, teorii take.)

Ona i ta teorie je slozitejsi. A kdyz se k ni jeste prakticky prida
obchodni strategie...

Aplikace potrebuje, krome strukturnich znacek v PDF, aby napriklad
rozlisila hranice slov. Bez toho text srozumitelne nepreformatuje. A jak
  ma aplikace rozlisit mezislovni mezeru od kerningu?

Adobe potrebuje toto rozliseni i pro vyhledavani. Jak vyplyva z
paralelni diskuse v pdftex listu, hranici pravdepodobne stanovuje
heuristicky analyzou histogramu delek mezer. Pro preformatovani vsak
toto nepouziva, tam vyzaduje realnou mezeru. (Asi...)

Pokud tomu tak je, tak pdftex by takovy dokument mohl vytvaret POUZE za
cenu hrube degradace kvality sazby.

Vitek Zyka