Preklad terminu 'tagged pdf'

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Mon Jan 31 09:34:32 CET 2005

Vit Zyka wrote:

> Ona i ta teorie je slozitejsi. A kdyz se k ni jeste prakticky prida
> obchodni strategie...
>
> Aplikace potrebuje, krome strukturnich znacek v PDF, aby napriklad
> rozlisila hranice slov. Bez toho text srozumitelne nepreformatuje. A jak
>  ma aplikace rozlisit mezislovni mezeru od kerningu?
>
> Adobe potrebuje toto rozliseni i pro vyhledavani. Jak vyplyva z
> paralelni diskuse v pdftex listu, hranici pravdepodobne stanovuje
> heuristicky analyzou histogramu delek mezer. Pro preformatovani vsak
> toto nepouziva, tam vyzaduje realnou mezeru. (Asi...)

> [...]
To snad ne. Je vubec v PDF neco jako "realna mezera" definovano? Ja si to
predstavuji tak, ze kazda mezislovni mezera je oznacena prave tou prislusnou
strukturni znackou, bez vlivu na sazbu.

To by take vysvetlovalo, proc je ten dodatecny prevod na "tagged " tak
zdlouhavy:
vyzaduje zrejme vyhledani a oznackovani vsech mezislovnich mezer.
S puvodni sazbou dokumentu ale tohle oznackovani nesmi nic udelat,
to bylo k nicemu.

Lubos Kloc